سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه کتاب

در کتاب‌های تخصصی با توجه به اینکه با مجموعه‌ای از مفاهیم پیوسته و طولانی روبرو هستیم و تمام دغدغه نویسنده آن انتقال دقیق این مفاهیم با حداکثر جزئیات برای خواننده کتاب است با سطح و تجربه جدیدی از ترجمه تخصصی روبرو خواهیم بود. به قاطعیت می‌توان گفت که هر مترجم متخصصی، حتی مترجمینی که تخصص زیادی در ترجمه متون کوتاه یا گسسته دارند، توانایی ترجمه کتاب را ندارد. تجربه تخصصی کتاب مجموعه از توانایی‌های دانشی و تجربی را می‌طلبد تا رسالت یک کتاب را در زبانی که به آن مهاجرت می‌کند به درستی بر دوش کشد. انتقال دقیق مفاهیم، حفظ ظرافت‌های زبان مبدا، ایجاد ظرافت‌هایی در زبان مقصد با همنوایی در مفاهیم، حفظ پیوستگی و یک دستی متن و... از نکاتی است که ترجمه کتاب تخصصی باید رعایت شود.

مدت زمان تحویل

با توجه به این که معمولاً حجم یک کتاب بیش از 50 تا 100 هزار کلمه است، ترجمه‌ی آن توسط یک مترجم، مدت زمان زیادی طول می‌کشد که در بسیاری از موارد برای مشتریان مطلوب نیست.مترجمان برای سفارش‌های کوچک (مثلاً مقالات ISI زیر 10 هزار کلمه) به مشتریان پیشنهاد می‌کنند سرعت بیشتری را برای انجام سفارش انتخاب کنند ولی در مورد ترجمه کتاب این کار ممکن نیست زیرا به علت افزایش دستمزد مترجم، نیازمند هزینه بالایی خواهد بود. بر این اساس، پیشنهاد برای افزایش سرعت در ترجمه کتاب، سپردن ترجمه هر بخش یا فصل از کتاب به یک مترجم است تا کار ترجمه سرعت بیشتری بگیرد و در انتها نیز یکی از مترجمان متخصص تیم ویراستاری ، کار این مترجمان را یک دست خواهد کرد.

نیازمندی‌های خاص ناشران

دسته دیگری از مشتریانی که سفارش ترجمه تخصصی کتاب را ثبت می‌کنند، ناشران و موسسات نشر هستند که کتاب تخصصی یا عمومی را انتخاب کرده و دنبال استفاده از خدمات ترجمه تخصصی هستند. مترجمان در طول مدت فعالیت خود با ناشران مختلفی همکاری داشته و برای این دسته از مشتریان خدمات ویژه‌ای از قبیل تخفیف‌های همکاری، عقد قرارداد رسمی، پشتیبانی طولانی مدت از کار ترجمه شده، شرایط مختلف پرداخت وجه سفارش و ... را ارائه می‌کند.

 

ترجمه کتاب در زمینه های مختلف:

ترجمه کتاب ‌های ادبی

ترجمه کتاب ‌های اقتصادی

ترجمه کتاب ‌های آشپزی

ترجمه کتاب‌ های آموزشی

ترجمه کتاب ‌های پزشکی‏

ترجمه کتاب‌ های تاریخی‏

ترجمه کتاب‌ های جامعه‌شناسی

ترجمه کتاب ‌های جغرافیایی‏

ترجمه کتاب‌ های حسابداری

ترجمه کتاب ‌های حقوق

ترجمه کتاب ‌های علوم رایانه‏

ترجمه کتاب ‌های روان‌شناسی‏

ترجمه کتاب‌ های ریاضی

ترجمه کتاب‌ های زبان ‌شناسی

ترجمه کتاب‌ های زیست‌ شناسی

ترجمه کتاب ‌های اختر شناسی‏

ترجمه سفر نامه‌ ها‏

ترجمه کتاب‌ های شعر

ترجمه کتاب ‌های طنز

ترجمه کتاب ‌های علوم اجتماعی

ترجمه کتاب‌ های علمی‏

ترجمه کتاب ‌های علمی تخیلی‏

ترجمه کتاب ‌های فقهی